Succesvolle dagen voor Trust Esports Gaming teams

Dordrecht, Nederland (Juli 2018) - Op verschillende fronten lieten de Trust Gaming teams hun tegenstanders het onderspit delven. Zowel in de Rainbow Six Benelux League, op Virtulan en in de League of Legends competitie van de Dutch College League sleepten de Trust Gaming teams belangrijke overwinningen binnen.

Trust Gaming (Rainbow Six Siege)
Afgelopen zaterdag was de finale van de Rainbow Six Benelux League Season I. Het Trust Gaming Rainbow Six team mocht aantreden in de strijd om de titel in de nieuwe ESL-studio's in Haarlem. Rainbow Six helden Kixstar en Z1ronic verzorgden het commentaar.

Een sterke halve finale met een 2-0 overwinning op Flash Point bracht het Trust Gaming team in de finale. De tegenstander, Team Demise, werd snel op een 1-0 achterstand gespeeld maar kwamen terug tot een gelijkspel. De derde map gaf de doorslag en maakte Trust Gaming tot de winnaar van Season I van de Rainbow Six Benelux League! Ze sleepten het prijzengeld van maar liefst € 3.500 binnen en mogen meedoen aan het Rainbow Six toernooi tijdens Milan Games Week in oktober. Voor wie niet kan wachten, het team is komende week te vinden op DreamHack in Valencia.

Bekijk de wedstrijd hier.

Trust Gaming (Counterstrike: Global Offensive)
Het CS: GO-team van Trust Gaming heeft afgelopen weekend meegedaan aan Virtulan, een LAN-party in België. Trust Gaming eindige tweede in de groepsfase met drie overwinningen en een verliespartij.

Via een reeks overwinningen in het ingewikkelde systeem van upper en lower bracket wedstrijden, kwam Trust Gaming uiteindelijk in de finale tegen Luminous Gaming. Omdat ze via de upper bracket in de finale waren gekomen stonden ze al met 1-0 voor en hadden nog maar één map nodig om te winnen. Het ging lange tijd gelijk op maar Trust Gaming begon steeds meer belangrijke momenten te winnen. Dit resulteerde uiteindelijk in een overwinning en de eerste plek op Virtulan en namen ze het prijzengeld van € 1.500 mee naar huis!

Trust Gaming Erasmus Esports (League of Legends)
Ook is inmiddels de finale van de Dutch College League gespeeld in het Esports House 010, een ticket voor de Internationale E-Sport Federation Wereldbeker in Taiwan stond op het spel. Trust Gaming Erasmus gold als de favoriet in deze League of Legends competitie aangezien ze de afgelopen maanden zeer goed presteerden. De wedstrijden werden gespeeld tegen ESEV Zephyr in een spannende best-of-5 serie.

Trust Gaming Erasmus nam een snelle 2-0 voorsprong, maar ESEV Zephyr kwam sterk terug in de derde game, resulterend in een 2-1 score. De vierde en laatste wedstrijd had een langzame opbouw. Trust Gaming Erasmus nam het voortouw en dankzij goed teamwork veroverde ze uiteindelijk de DCL-trofee! De kersverse champions vertegenwoordigen Nederland tijdens de IeSF Wereldbeker in Taiwan begin november dit jaar.

Bekijk de wedstrijd hier.

Copywriter & PR Coördinator